donderdag 16 februari 2012

Cafe Frappé

En terwijl ik de koffie zie cirkelen, mijn handen zich nerveuzer klemmen om het mini-tasje dan goed is voor het porselein, weet ik het weer. Cafeïne is niet goed voor mij. Mijn hartkloppingen stagneren, mijn paranoias verergeren, en ik ben nog meer konijn dan duracel zich ooit kon voorstellen.

Bovendien heb ik nooit Woord gestudeerd, geen acteerervaring, en geen novelle klaarliggen voor de uitgever. Ik ben hier eigenlijk echt heel per ongeluk geraakt hoor, probeer ik met mijn ogen in alle richtingen te seinen. Ik ben hier echt, echt, echt, echt per toeval geraakt. Het is de schuld van de bibliotheek. Ik schuif de koffie nog wat verder van me, en geniet dan maar van het fantastische uitzicht dat de Boerentoren me vandaag vanop deze hoogte verschaft. Ik moet toegeven dat ik nog nooit op een zaterdagmorgen op de 9de verdieping heb gestaan van de kbc toren in Antwerpen, dus eigenlijk kan ik geen vergelijking maken met precedenten. Maar wat ik zie, moet genoeg zijn.

Dat lijkt ook meteen de rode draad te zijn doorheen de workshop. Ieder woord doordacht, de klank gesmaakt, betekenissen gewogen in de hand. Hier is geen plaats voor kortzichtigheid.

Moe en voldaan verlaat ik tenslotte ook Studio Herman Teirlinck. Er bestaan nog inspirerende zielen. Dat moet voorlopig genoeg zijn.


Frappant TXT text on stage 

Je kan me volgen in de voorronde van 14 maart in Lint





Geen opmerkingen:

Een reactie posten