dinsdag 1 juni 2010

And my women are my number one fan, hot damn!

Als ik nu de keuze had. Als ik nu echt, echt kon kiezen tussen de hele wereld en het hele universum. Dan zou ik nog altijd de vrouwen van de reclameborden van Hunkemoller de mooiste vinden. Dat is toch niet meer normaal ? Waar halen ze die ? Bestaat er een hunkemoller fabriek waar alleen gemodelleerde perfectie wordt gemaakt? Bestaat er een land waar de rest van de wereld niets van afweet ? Is er een ondergrondse schuilkelder ? Zijn het aliens ?
Of. Is het gewoon photoshop ?

Op de duur zijn er gewoon geen zekerheden meer. Hoe weet de modale burger nu nog of het normaal is om er uit te zien zoals ze eruit zien ? Ik vraag mezelf dagelijks af, of het normaal is dat mijn knieen plots zo krom lijken, of mijn armen niet te ver naar buiten draaien, of mijn nek niet te lang is, en of mijn oren niet te popachtig lijken. En over het algemeen beschouwd ben ik nog een vrij normaal meisje. Ik bedoel, ik heb geen 3 armen of tenen op plaatsen waar ze niet horen. Maar dan begin ik me toch af te vragen of het de bedoeling was van de Schepper om een creatie te creeeren dat geen spiegel kan voorbij lopen zonder erin te kijken. Dat geen kans onbenut laat om te checken of de haargroei op het hoofd wel nog in de juiste positie ligt. Wie heeft ons ooit wijsgemaakt dat dat uberhaupt goed moet liggen ? Zou het werkelijk de bedoeling zijn geweest dat zulke schepsels geen weegschaal kunnen voorbij lopen zonder erop te gaan staan en er knarsetandend weer af te komen? Om zich in objectief gezien veel te smalle broeken te wurmen? Om magazines te kopen en vrouwen in bikini eruit te knippen en op de koekenkast te plakken ? ( Dit doe ik niet, maar ik zag het eens op Tv)
Wij vrouwen, maken elkaar op een mooie dag nog eens kapot. Ik heb altijd weinig vertrouwen gehad in die zogenaamde ' sisterhood' waar iedereen altijd te pas en te onpas mee rondzwaait. Lang heb ik eerder in de ' bitchhood' geloofd. Vriendinnen voor het leven zijn uiteindelijk dunbezaaid. Als je tenminste iets meer verwacht dan occasioneel gekir en roddels waar je zelf van versteld staat. Vrouwen zijn tarantula's. Piranha's. Haaien. En je moet al een verdomd doorgewinterde avonturier zijn om daar mee om te kunnen. Want wie legt er wie op om zo dun te zijn dat we allemaal door een sleutelgat kunnen getrokken worden ? Wie kijkt er net 4 seconden te lang naar je nieuwe kapsel om dan te zwijgen ? Wie neemt je op van boven tot onder om dan te zeggen dat je blousje doorzichtig is. Zijn het de mannen ? Neen.

Welnu, ik heb een nieuwe theorie ontwikkeld.
Het zijn wel de mannen.
Wij zijn enkel de geprooide slachtoffers van hun competitiedrang.
Mannen zijn verderfelijke wezens, en God de Schepper is een ongelooflijke idioot geweest om dronken en stoned tegelijk achter zijn pc te kruipen en de man uit te vinden. En voor zijn kinderachtige onverantwoordelijkheid moeten wij nu boeten.

Ik dank heel veel aan de vrouwen in mijn leven. Zowel van de goede ervaringen als de slechte. Nu ondertussen het kaf van het koren gescheiden is, wil ik de overblijvende pareltjes in de bloemen zetten. You ladies are truly great. En vreemd genoeg, zijn jullie allemaal van het Hunkemollertype. Zonder photoshop.

2 opmerkingen:

  1. Hazelina, ik moet je volledig gelijk geven, ik denk er 100% hetzelfde over! Wat prijs ik me gelukkig met een vriendin zoals jou in mijn leven. Steeds ben je er voor mij, in goede en, jawel, kwade dagen, voor heel mijn leven! Weet dat dat steeds wederzijds is en zal blijven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het hilarisch dat je een volledige column argumenten geeft die suggereren dat het aan vrouwen zelf ligt, om dan zonder één argument te besluiten dat het aan de mannen ligt. Trouwens: de hunkemoller-dames zijn fabeldieren: het resultaat van knip-en plakwerk van perfecte lichaamsdelen. Leuk op een affiche, maar doodeng als je ze op straat zou tegenkomen. En daarom, dame(s), ben ik blij dat jullie niet van het hunkemollertype zijn. Jullie zijn geen centauri of cyclopen. Jullie zijn echt.

    BeantwoordenVerwijderen